Unixkod, kunskap och kompetens

I en artikel i bulevardpressen diskuteras hur i bakgrunden på en reklamfilm orden ”ner med palestina” flimrar förbi. Alldeles oavsett ens åsikter i Mellanösternfrågan är det förstås intressant att reda ut hur en politisk appell hamnar i en reklamfilm. Aftonbladet går till botten i frågan och frågar Sony Ericsson:

”På Sony Ericsson vill man inte kännas vid det politiska slagordet.

– Det här är absolut ingenting vi står för, säger svenske PR-chefen Gustav Brusewitz.

Men hur har den då hamnat i spelet?

– Den byrå man anlitat för att bygga spelet har kopierat en så kallad unixkod från en sajt på nätet. Tydligen har man inte varit observant och rensat koden, säger Brusewitz. ”

Att en PR-chef inte vet bättre är väl inte så konstigt men att en journalist nöjer sig med ”unixkod” är ju lite löjligt. Påminn mig att inte läsa Aftonbladet mer.

Annonser

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: